top of page

LEVERANS & RETURER

LEVERANSPOLICY

Leveransinformation

Vi skickar våra paket med PostNord. Alla beställningar behandlas inom 1–3 arbetsdagar efter mottagen orderbekräftelse. Under kampanjer och högsäsong kan hanteringstiden vara något längre.

Fraktkostnad

Fraktkostnad beräknas vid checkout och baseras på vikt och leveransadress. Fri frakt vid köp över 600kr.

Leveranstid

Beställningar levereras normalt inom 2–5 arbetsdagar efter att paketet har skickats.

Orderbekräftelse och spårning

När din beställning har skickats får du en bekräftelse via e-post med spårningsnummer så att du kan följa ditt paket.

Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas ut går automatiskt i retur till oss. För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift på X kr (täcker returfrakt och hanteringskostnader).

Skador eller saknade varor

Om ditt paket skulle vara skadat vid leverans eller om någon vara saknas, kontakta oss så snart som möjligt via [din kontaktmail], gärna inom 7 dagar efter mottagande.

RETUR & REKLAMATION

Ångerrätt

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning, i enlighet med distansavtalslagen. Ångerrätten gäller endast om varan är i oanvänt skick, i originalförpackning och utan brutna plomberingar/förseglingar (av hygieniska skäl gäller ej returrätt på öppnade produkter).

Så gör du en retur

Om du vill returnera en vara, vänligen kontakta oss via info@clene.se innan du skickar tillbaka något. Uppge ditt ordernummer och vilken/vilka produkter du önskar returnera.

Kunden står själv för returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar returen med spårbar försändelse, då du ansvarar för paketet tills det når oss.

Återbetalning

När vi mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet för varan (exklusive fraktkostnad) inom 7–14 arbetsdagar, via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Reklamationer

Om du mottagit en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss så snart som möjligt.


Bifoga gärna bilder på skadan/fel samt ditt ordernummer, så hjälper vi dig vidare.

  • Reklamation ska göras inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Reklamation som görs inom 2 månader från upptäckt anses alltid vara inom skälig tid.

  • Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig med en ny vara alternativt återbetalning.

  • Vid felaktig eller skadad produkt är du skyldig att returnera varan i samma skick som du mottog den.

 

Kontakta oss på info@clene.se för att påbörja en reklamation.

bottom of page